2012. március 18., vasárnap

Gél-Lakk - Step by Step

Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a körömfestés ezen formája. Gondoltam itt az ideje, hogy írjak is róla egy keveset.

Mi is az a gél-lakk?
A zselé és a körömlakk "házasságából" született ez az anyag, ami a "szülei" legjobb tulajdonságait egyesíti. UV fény hatására keményre köt, tartós, de viszonylag gyorsan meg lehet tőle szabadulni.



Néhány apróságot jó ha tudtok a gél-lakkokról (mondhatjuk apróbetűs részlegnek is):
- Bár rugalmas anyagról beszélünk, de papírvékony körömről ez is ugyanúgy lepattog, mint a sima körömlakk
- Otthoni használatra csak akkor ajánlom, ha értesz a körmözéshez, másképp kidobsz az ablakon néhány ezer Ft-ot a semmiért.
- Itt is létezik a rendeltetésszerű használat, tehát a mániákus körömreszelgetőknek vissza kell fogni magukat. Ha megreszeled a köröm szabadszélét, megbontod a lezárást, és lepattog az anyag.
- Bár a gél-lakkot elsősorban azoknak ajánlom, akiknek nincs idejük/kedvük/türelmük a körömfestéshez, ha változatosságra vágysz, nyugodtan átfestheted, nem teszel kárt a körmödben.(a lakklemosó nem tesz kárt benne, de egy kicsit elvehet a fényéből)

Az alapok után, pedig jöhet a lényeg :)



0. Ez volt a kiindulási állapot. (Ha valakit érdekel: Brillbird Gel&Lac T1)




1. Alaprétegig visszareszeltem, igazítottam a körömformán, a körömágybőrt feltoltam, a letapadt bőrdarabokat lekapartam, a lenőtt részt felbolyhoztam, majd előkészítő anyagokat használtam.




2. Alapréteg átlátszó gél-lakkal, majd köttetés.




3. A szabadszélre egy világos kék (Crystal Nails 105) és egy rózsaszínes pigmenttel kevert átlátszó anyag került.




4. Pontozótűvel addig kevergettem, amíg el nem értem a kívánt elmosódott hatást., majd 30 másodpercre lámpába helyeztem, így épp annyira köt meg az anyag, hogy nem folyik el, amíg a többi körmöm is megcsinálom. Ha mindegyiken kész a minta, teljesen megköttetem (2-3 perc).




5. Újabb átlátszó réteg következik, ügyelek rá, hogy mint minden rétegnél, itt is kerüljön a szabadszél élére. Ez a zárás adja a gél-lakk tartósságát.




6. A gyűrűsujjam bufferrel visszamattítottam, És akrillal mintát festettem rá. Mikor megszáradt a festék, egy átlátszó réteggel biztosítottam a minta tartósságát.



7. FINISH (A mutatóujjamon nem ilyen vastag a köröm, csak hülyén esett rá a fény.)




Próbáltátok már a gél-lakkot?

8 megjegyzés:

  1. nekem a kiindulás is tetszik, de a végeredmény is szép lett.Ha lenne UV lámpám akkor tuti "próbálkoznék" de ez drága mulatság lenne.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett :) volt már hogy körmös csinálta, de nem volt kedvem visszamenni lereszeltetni én meg nem mertem magamnak aztán lenövesztettem.. kemény munka volt. aztán kaptam itthonra is egy szettet, de nem értek hozzá, két nap után felválik a széle és elég fájdalmas utána lekapargatni... szóval nem is erőlködök vele :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írtam a bejegyzésedhez, szerintem érdemes próbálkoznod, nem veszett ügy, de apró dolgokon el lehet bukni. :)

      Törlés
  3. Szia! Engem az érdekelne, hogy mintát csak akriláttal lehet felfesteni? Én itthon csinálom magamnak a zselé lakkos körmöket, nagyon bevált, nincs vele gondom. De már unalmas az egy színű vagy francia lakkozás. Szeretnék rá mintát festeni. Tudnál valamit ajánlani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Tulajdonképpen bármivel lehet díszíteni, de én az akrilt jobban szeretem, mint pl a vékony ecsetes lakkot. A gél lakknak egyébként számtalan díszítési módja létezik, igazából csak a képzelet szabhat neki határt. Különböző színekből cseppeket tehetsz a körmödre, és egy tű segítségével összemárványozhatod, vagy virágot alakíthatsz ki, de ugyanígy tüzet is varázsolhatsz a körmeidre:)

      Törlés
  4. Szia!
    Imádom a gél lakkot, de lassan ott tartok, hogy feladom, mert egy hét után elkezd lepattogni, és nagyon ápolatlannak látszik a kezem. Eddig két hetente jártam, de most már az sem elég, mert nem tart ki addig. Tényleg nem tudom, mi lehet a baj? a körmösöm mindent úgy csinál, ahogy te, a múltkor külön kértem h zárja le a végeket, és mégis lepattog. NEkem nincs időm 4 naponta lakkozgatni otthon, szeretném, ha továbbra is gél lakkoztathatnék. Mit tudsz ajánlani? a körmeim elég vékonyak pláne h régóta lakkoztatok és gondolom a reszelgetések miatt is véknyul. Segítene ha alá építene egy réteg zselét? köszi a válaszod

    VálaszTörlés